31 de gener 2009

La família


La Carme m'ha sorprès, avui, amb uns quants dibuixos de la família al seu blog.
Les mallerengues ens repartim en tres famílies:
  • Pàrids
Mallerenga d'aigua (Parus palustris): li agraden els boscos humits.
Mallerenga emplomallada (Parus cristatus): la menys sociable.
Mallerenga petita (Parus ater): a l'hivern sembla que perdi el nord.
Mallerenga blava (Parus caeruleus): es disputa el lloc amb la carbonera.
Mallerenga carbonera (Parus major): tot li va bé.
  • Aegitàlids
Mallerenga cuallarga (Aegithalos caudatus): li agraden les cases ben espaioses.
  • Timàlids
Mallerenga de bigotis (Panurus biarmicus): la ballarina de la família.

6 comentaris:

Striper ha dit...

Ai descobreixo aquest bloc i emplomada o no segur que el teu cant sublima tant com el seu.

Mallerenga ha dit...

Benvingut, doncs, Striper!
Sóc una mica l'ovella negra de la família, en aquest sentit; no canto gaire, però quan canto...

Carme Rosanas ha dit...

Ja veig que sou una gran família, mallerenga. M'alegro de conèixer-la milor. I també d'haver-te acostat l'Striper, un lector i comentarista fidel com n'hi ha pocs.

Una abraçada.

Carme Rosanas ha dit...

Per cert ovella negra no m'ho sembles.

Mallerenga a qui li agrada volar lliurement i sense compromisos, sí.

Petonets

Mallerenga ha dit...

Ovella negra només perquè no sóc gaire xerraire, jo, i les mallerengues ho són molt... Per la resta, està clar.
L'Striper ja feia temps que el coneixia, però ell a mi no, que jo sempre passo de puntetes! Hehehe!

zel ha dit...

Ja els vaig veure, al blog de la Carme, són precioses...