24 de desembre 2007

Crònica d'un concert ajornat

Dijous al migdia arribo a València. Plou. Deixo les coses a l'hotel i faig el camí fins a la sala El Loco, per no perdre'm a la nit, quan vagi cap al concert del Miquel Gil.
Com que segueix plovent m'aixoplugo al mega-centre comercial que hi ha al costat de l'hotel, però en surto al cap de cinc minuts mal comptats: és pastat a qualsevol dels centres comercials del voltant de Barcelona, les mateixes botigues, els mateixos aparadors, les mateixes cares...
Així doncs, em tanco a l'habitació de l'hotel i començo a llegir Gallifa, del Miquel de Palol.
A dos quarts de deu surto i vaig cap a la sala, amb el pas segur de qui sap on va. Baixo per Ferran el Catòlic i tombo per Erudit Orellana; a la cantonada, en una botiga, hi ha el cartell del concert a l'aparador: diu que el concert és a les 11. "Vaja", penso, "però si a tot arreu posava a les 10! Què coi faré, ara, tota una hora?"
La solució me la trobo als nassos a la porta de la sala:
Este concierto queda aplazado por motivos excepcionales, os mantendremos informados con la nueva fecha de actuación, sentimos las molestias (el importe de las localidades vendidas se os entregará en taquilla).
I res, després de parlar una estoneta amb el porter i assegurar-me que no és una broma, ja tinc la solució a aquella hora que em quedava penjada: apa, cap a l'hotel una altra vegada. I com que no em queden ganes ni de baixar al bar de l'hotel a fer una copeta, em tanco a l'habitació i acabo Gallifa.
Divendres al matí no plou gaire i visito el Jardí botànic. Compro loteria de Nadal, "potser havia de venir a València a comprar loteria", penso... Després faig una volteta per la ciutat i apa, cap a casa.
I no, la loteria no ha tocat. Ni un cèntim.
He anat a València a llegir Gallifa?


Pocs dies després, per uns correus electrònics intercanviats amb en Miquel Gil, tot fa pensar que els "motivos excepcionales" era una festeta privada de Nadal que o bé els venia més de gust o els donaria més calerons, als "señoritos" de la sala. I l'excusa que van donar al cantant va ser que tenien una inspecció...